Tuesday, August 28, 2007

Det store år

Jeg ved ikke om det er stor journalistik, men jeg er blevet ret bidt af programserien "Det store år" på DR1. Jeg missede desværre det første afsnit, men har glædet mig over de to afsnit jeg har set.
Programmet følger eleverne på Skamlingsbanke Ungdomsskole i et år - og det bringer minderne frem hos mig. Lige som det forøvrigt må gøre hos enhver, der har gået på efterskole inden for de sidste 10-15 år.

Jeg mindes da et par fyre blev smidt ud og vi rejste os i foredragssalen og sang da vi fik det at vide.
Jeg mindes også en ubehagelig samtale med Michael Rapp om drengebesøg på pigegangen.
Jeg mindes forelskelser, flirter og kærester - hjerterne på kærestetavlen.
Jeg mindes torsdagsrengøring, spaghetti og røde pølser.
Gåture til møllen.
Gruppe 4, Berit, Jens, Jens, Line, Ole, Lisbeth, Palle, Anne Martha, Peter og Karin.
Overlevelsestur, at sove på gangen, lokumsbøger, morgensang og billedkunst.
Matematik, fester, postuddeling, solariebesøg, hygge på pigegangen (og mindre hygge på pigegangen).
Jeg mindes masser af musik (Dizzy Mizz Lizzy på CD og Leaving on a jetplane spillet af alle, der havde haft bare to timers guitarundervisning), Annes flotte billeder, Ole, Jens og Morten på trommer, batik, keramik, aerobics.
Højskolesangbogen, foredrag, gruppeweekender.

Jeg kunne blive ved og ved. Tiden på Østhimmerlands Ungdomsskole var bare toppen og jeg bliver varm om hjertet bare af at skrive disse ord.

1 comment:

Anonymous said...

Woah! I'm really loving the template/theme of this site. It's simple, yet effective.
A lot of times it's very hard to get that "perfect balance" between superb usability and visual appeal. I must say that you've done a great job with this.
Additionally, the blog loads very quick for me on Opera.

Outstanding Blog!

Feel free to visit my blog What is an X-Ray Technician