Monday, August 20, 2007

Endelig billeder fra ferien...


Det er ved at være en måneds tid siden vi kom hjem fra vores ferie til Cannes og det er vist ved st være ved tiden med et par stemningsbilleder. Tiden gik mest med at ligge ved stranden, slikke sol, læse bøger, bade, spise, gå en lille tur og et par udflugter.

Til venstre ses udsigten fra "vores" strand ind mod Cannes. Til højre er det smukke træbåde i havnen i Cannes.

Nå, ja - og så blev der drukket
lidt farvestrålende drinks.... Den nye yndlings- er Mojito!












Der var vældig smukt. Med mit nye kamera tog jeg vist nærmest 100-vis af billeder af blomster. For der var utroligt mange smukke blomster - især når man kom lidt op i landsbyerne i bjergene.




Når man kom der op, var der også rig mulighed for at lade sig bjergtage af en forbløffende udsigt over dalene.
Mens vi var der, var vi så heldige at der var Bastille-dag. Den fejres med fest og farver og ikke mindst et fantastisk fyrværkeri. Jeg er jo sådan en, der kan udbryde ÅÅH og IIIHHH i en uendelighed - jeg elsker simpelthen fyrværkeri. Og jeg synes det var en fantastisk oplevelse at kunne nyde et smukt fyrværleri uden avære ved at fryse røven ud af bukserne, som det oftest er her nytrårsaften....


Jeg var også meget betaget af "niveauforskellene" som de ses her på billedet. Når befolkningen i den by, hvor busten står på torvet, skal i kirke må de pænt bevæge sig op til kirken som anes oppe på klippen... Ikke at jeg selv gad, men det ser fantastisk ud.




Byen her var forresten udgangspunkt for de modiges Riverrafting.
Jeg skulle ikke nyde noget - vandet var iskoldt og der gik rygter om, at man ved turens ende ville blive "vippet i". Det var nu ikke nødvendigt for vores udsending, da flere af dem selv sørgede for en tur i vandet på vej ned af floden.





Jeg nøjedes med at beundre udsigten fra en flod over broen.












På vej ned fra "rafting-byen" kom vi ret tilfældigt forbi den skønneste lille by. Igen var der de her fantastiske "niveau-forskelle" og buen havde både et nedre og et øvre kapel. Ellers var kendetegner ved byen, at den lå kilet ind i en slags kløft. Og hen over kløften svævede en gylden stjerne spændt ud i en wire mellem to klipper. Sagnet fortæller, at en Korsridder skænkede den som gave til byen i 1200-tallet i taknemmelighed.
Udover det, var der er et skønt marked i byen med alskens godter: oste, pølser, krydderier, slik, honning, marmelade osv.
Til sidst et stemningbillede fra stranden.

Se alle billederne i mit Picasa webalbum.





1 comment:

conniogpoulerik said...

Hej Sussi.

Tillykke med dit nye kamera, det er dejlige feriebilleder du har taget.

Conni