Monday, August 27, 2007

Boligsituationen, part II


Nyder for en gang skyld lækker aftensmad, mens jeg rydder lidt op i nogen billeder på computeren, blogger lidt osv... Og så var det nemt: cocktailtomater i kvarter, vendt med hakket løg, hvidløg, reven citronskal, persille, olie, salt og peber. I et ovnfast fad - et par stykker torskefilet ovenpå og så i ovnen ved 200 grader i ca. 25 min. (med et stykke staniol over, så det ikke bliver tørt). Dertil frisk pasta - et ekstra drys persille og parmesanost.
Jeg er ellers helt ovenpå i dag, fordi det nu er lykkedes mig at finde et sted at bo: den lejlighed far og jeg så på i fredags! Den var ellers lejet ud da vi kom frem, men lejerne sprang fra i sidste øjeblik, så i går blev jeg ringet op med besked om at den var min, hvis jeg ville ha den. Og det ville jeg da! ca. 48 kvm fordelt på to værelser, køkken, bad og garderobe. Brugsret til vaskemaskine, tørretumbler og have. Ud over prisen kunne det ikke være mere perfekt. Jeg er dog forsat skrevet op til kollegielejlighed - så må vi se hvad der sker....
Fik idag også trukket Claus' gamle cykel til cykelsmeden, så den kan blive toptunet til de odenseanske gader. Og bruger ellers aftenen på at forberede mig til første uge på UNI: jeg er gået i gang med det 100 sider store kompedium om Kulturkanon, som danner udganspunkt for undervisningen den første uge...

No comments: