Monday, August 13, 2007

Mad med mere


Maden er ikke specielt ophidsende lige for tiden. Jeg overlever, men der er ikke gang i nogle specielle kullinariske oplevelser. Derfor bliver madplanerne heller ikke offentliggjort lige for tiden. I sidste uge blev det f.eks. til så forskellige ting, som kylling med en pose frosne wokgrønsager (to dage) og en dag med rugbrød med makrel...

Men i går lavede jeg en velsmagende suppe fra bunden. Det var dog bare lidt løg, krydderier, flåede tomater og røde linser. Persille og Feta som topping. Linser kan godt være lidt tunge i det, men da jeg skulle spise resten i dag havde jeg fundet ud af at lette den lidt med lidt syrligt rødvinseddike.

Ellers står den på maser af frugt og grønt, da Claus og jeg har besluttet at slanke os lidt her efter feriens ædeorgie. Så der bliver gumlet gulerødder og vindruer, der hvor jeg ellers ville have spist slik og chokolade. Lad os håbe det hjælper.

No comments: