Wednesday, August 15, 2007

En af den slags dage

Det var næsten umuligt at få øjnene op, selvom det var 1½ time senere end normalt. Onsdag er aftenvagt og derfor møder jeg først til middag.

Selvom hverken øjne eller krop ville i gang, så nåede jeg at få sat en vask over inden jeg gik til frisøren og et par andre småærinder i byen. Inden jeg kørte på arbejde fik jeg også lige sat opvaskeren i gang.

Jeg kan godt lide mine aftenvagter, fordi der ofte kommer gode spørgsmål og der er ofte tid til en god snak med både børn og voksne. Det er dejligt at snakke med nye brugere, der er imponerede over bibliotekstilbuddet og jeg nyder også at sludre med dem jeg efterhånden er kommet til at kende. Så kan vi snakke lidt om skolen, deres søskende, hvilket spil man spiller lige nu osv. osv.
Ind imellem har vi - ligesom de fleste andre biblioteker - været plaget af uro og grupper af børn, som ikke kan finde ud af hvordan man opfører sig. Men vi har længe været inde i en god periode, og jeg kommer virkelig til at savne "mine" unger. Flere af dem, der kommer nu, har jeg kendt siden de startede i skole.

No comments: