Monday, September 03, 2007

Første dag

Så blev det min første dag på Syddansk Universitet.

Weekenden er gået hurtigt, så jeg nåede ikke at blive sådan rigtigt nervøs (plejer ellers at sove dår ligt og få dårlig mave op til den slags begivenheder - jeg hader at starte på noget nyt!).



Men den første dag oprandt - og jeg kom til Odense i fin stil (med S-tog, IC3-tog og bybus tog det 2½ time). Dagen startede med fælles morgenmad og præsentation (der er en del bibliotekarer...). Så var der en generel introduktion til studiet og faciliteterne inden ugens tema (Kulturkanon) blev behandlet første gang.



Det var tutorerne, der satte os til at lave kanoner inden for mere populære genrer, som reklamer, satire og melodi grand prix. Min gruppe skulle lave inden for TV-programmer og her kom jeg lidt til kort, fordi jeg faktisk ikke ser så meget TV igen. Men vi fik da en god snak om kanonbegrebet, kvalitetsbegreber og diverse TV-programmer. Og vi fik valgt godt og vel 6 programmer ud til vores kanon, som skal præsenteres på torsdag.
Det var helt fint at få en uhøjtidelig, faglig snak i mindre grupper. På den måde finder man hinandens ståsteder...

Folk virker generelt søde og åbne. Der er stor aldersspredning (mindst 25 års spænd), stor geografisk spredning og stor faglig spredning. Det tror jeg absolut er en styrke.

Jeg glæder mig stadigvæk!

No comments: