Friday, September 07, 2007

Puha!

Det har været en anstrengende uge. Jeg har været på UNI hver dag (mandag-torsdag) fra 9-15. Hvilket altså har betydet at jeg har været hjemmefra fra 6.30-17.30.

Der har været introduktioner, forelæsninger ved vores undervisere + gæsteforelæsere, sociale aktiviteter, gruppearbejde og masser af nye mennesker.

I aftes var vi ude at spise sammen - desværre kun halvdelen af holdet - og efterfølgende lidt i byen. Dvs. at jeg gik med en af de andre hjem allerede kl. 23, men da var vi allerede blevet reduceret yderligere. Jeg har altså sovet i Odense i nat og brugte i dag 3 timer på at komme til Viborg. Godt at jeg snart skal flytte!!!

Hjemme igen skulle der handles, bades, vaskes, laves mad osv. Og så måtte jeg jo hellere begynde at læse "lektien" til på mandag. Jeg ved ikke om jeg er dum eller hvad, men jeg brugte 1½ time på at læse og forstå ca. 10 sider (så er der altså langt op til 100). Men jeg måtte hele tiden stoppe op og slå op, når der med løs hånd blev droppet navne som Sokrates, Descartes, Montesquieu, Voltaire, Marx, Foucault osv. Eller udtryk som Zeitgeist og kronocentrisme.
Jeg håber at jeg snart kommer ind i "sproget" og begrbsverdenen, så det måske bliver lidt lettere.

Jeg har forkælet mig selv ved at købe lidt ikke-finkulturelt underholdning: 2. sæson af Klovn til DVD'en. Så kan der slappes af ovenpå de intelektuelle anstrengelser.

Og så kommer Marie i morgen. Åh, hvor jeg glæder mig til at være sammen med en god veninde, der kender mig rigtig godt og hvor man ingen facade behøver - OVERHOVEDET! Tak fordi du er som du er, Marie!

1 comment:

conniogpoulerik said...

Hej Sussi

Vi vil da gerne se dig eller høre fra dig i weekenden, er herhjemme hele tiden. Conni