Monday, February 26, 2007

Madplanen uge 8

Det lykkedes også at få mad i weekenden, selvom hylderne i Kvickly var et sørgeligt skue lørdag lige over middag. Det var selvfølgelig især gået hårdt ud over mælk/æg og grøntsager/kartofler. Og lige præcis æg og kartofler stod jeg og manglede fordi vi havde inviteret mormor på vafler og forloren hare søndag. Heldigvis var "Æ Rindum Kø'man'" bedre forsynet, så her fik jeg begge dele.

Madplanen så sådan ud i ugen der gik:
Mandag den 19. februar: En rest lammecurry til mig - indtaget i frokoststuen på Biblioteket i Herning inden det store Rotary-show. Claus spiste fin middag ude i byen.
Tirsdag den 20. februar: Boller i karry (en rest fra fryseren) med banan og jordbærsyltetøj...;-)
Onsdag den 21. februar: Hele skrubber med persillesovs og rødbeder (hvorfor er det lige at min søde svigermor, synes det med rødbederne er mærkeligt, når det er hende, der har indført jorbærsyltetøj til boller i karry????)
Torsdag den 22. februar: Paparikakoteletter (en rest fra fryseren - vi får MEGET mindre fryserplads i det nye hus, så der skal ryddes op - og så er vi forresten lidt dovne/magelige)
Fredag den 23. februar: Pinligt at indrømme, men jeg fik en færdig mikro-ret, mens Claus... ja I gættede rigtigt: spiste fin middag ude i byen!
Lørdag den 24. februar: Lækker oksegryde (som jeg selv lavede fra bunden - og fik et par portioner i fryseren) med bacon, champignon og ærter + mos.
Søndag den 25. februar: Forloren hare.

Set i bakspejlet ha vi vist ikke lavet meget mad i sidste uge.... Og lige nu er jeg også bare i færd med at varme en rest forloren hare op, mens Claus lige gør noget arbejde færdigt. Senere skal jeg se Anna Pihl og rigtigt hygge mig.

2 comments:

conniogpoulerik said...

Hej Sussi
Det må så absolut være din søde svigermor som har misforstået noget, der skal serveres rødbeder til fisk, det med jordbærsyltetøj til boller i carry er vist mere ualmindlig. Læser hun med?

Sussi said...

Nej, jeg tror ikke hun læser med - men jeg har fortalt hende, at rødbeder er helt almindeligt tilbehør til fisk.... Og det med syltetøjet ha jeg lært at holde af!