Friday, February 23, 2007

Snestorm? Ikke her!

Nej, her kan man ikke tale om snestorm. Jeg har siddet inde hele formiddagen og hørt den ene vilde vejmelding efter den anden: tog, der sad fast, lastbiler på tværs af veje, snedriver så høje som voksne mænd osv. osv. Og her er altså vores have på en dag, hvor landet står på den anden ende i kælkende børn og venlighed. Et par cm hurttigt tøende sne, med isskorpe øverst.

Lidt kulde er her alligevel, for årets og vinterens første isapper har dog bidt sig fast i stråtaget. På billedet kan man bare ikke se, at det drypper lystigt fra dem.
Over middag trak jeg i det varme tøj og begav mig ned i byen - bl.a. for at købe snaps til en gave Claus skal have med til fødselsdag aften (så må jeg se om jeg kan fremtrylle en fin flaske...). Og for at sende et kønt postkort til en kær veninde, der har det lidt svært for tiden... Vinden gjorde turen til en kold fornøjelse - og på vej hjem begyndte det enddog at regne/sludre med de der helt skarpe korn/dråber. Nu vil jeg lave varm kakao og hygge mig resten af eftermiddagen med "Stolthed og fordom".


No comments: