Tuesday, January 08, 2008

Shit!

Det går ikke helt så godt som jeg gerne ville. Har skrevet en masse ubrugeligt i dag, men er dog endt op med en foreløbig disposition, som jeg nu vil arbejde struktureret ud fra!!

1. Problemformulering/afgrænsning af opgaven
2. Hvad er mikrohistorie?
  • Opståen/udspring fra... (ud af den historiske antropologi???)
  • Reaktion på... (konventionel, modernistisk historie)
  • Navne (Ginzburg, Davis o.a.) og værker
  • Genstandsfelt (f.x. lokalsamfundsundersøgelser, retsprotokoller, kirkebøger)
  • Metode
  • Andre kulturhistoriske retninger (Ny kulturhistorie)

3. Mikrohistorie/mentalitetshistorie
4. Konklusion

1 comment:

Anonymous said...

Jeg sidder også og kæmper med en opgave om mikrohistorie. Hvad gør man så, når man løber tør og savner lidt inspiration? Surfer på nettet og håber at blive inspireret! I den forbindelse kom jeg forbi din blog, og jeg vil nu høre om jeg må læse din opgave om mikrohistorie? i så fald ville jeg være yderst taknemmelig, hvis du vil sende den til min mail: pe_rni (snabela) yahoo.dk
Mvh Pernille