Sunday, June 10, 2007

Sommerweekend

Sommeren har ramt Danmark med høj blå himmel og temeperaturer op mod 30 grader. Det er både skønt og næsten lidt for meget af det gode. Især fordi høfeber hører sommeren til. Jeg snuer og snøfter og nyser og klør i øjne, ører og gane. Har fået piller, men de er næsten uden virkning. Ville i dag supplere med næsespray og øjendråber, men alt var udsolgt. Så nu må jeg klare mig igennem en nat mere og så håbe på, at jeg får fat i lægen i morgen.


Det har været en travl weekend: først en tur til Århus for, sammen med Trine, at købe gave til fætter Thomas' bryllup. Lørdag var arbejdsdag for mig, men straks efter arbejde pakkede jeg bilen og kørte til Skive. Her mødtes jeg med mor, far og Sune og sammen med dem og fire andre beboere fra Thinggade kørte vi til Lihme, for at fiske. Det blev ikke til fisk, men en hyggelig eftermiddag og aften med medbragt grillmad.



I dag kom mor fra formiddagen af. Vi ville rundt i Viborg og kigge ind af nogle af alle de "åbne atelierdøre" i byen. Varmen lagde dog en dæmper på os, så vi begrænsede os til Pakhuset, hvor der var et værk af hver af de deltagende kunstnere + VUC, hvor ca. 10 kunstnere udstillede. Til aften kom far med resten af af maden fra i går, så vi endnu en gang kunne grille.

Nu har jeg lige vasket varmen af mig og regner med at tilbringe den sidste times tid inden jeg går i seng med kaffe og hækling på terrassen.

No comments: