Tuesday, May 08, 2007

Den "skønne" lyd af fuglesang

Normalt plejer det at være hygligt at blive vækket af fuglesang - f.eks. sidste år, da vi sov i teltet hele sommeren.

Men da jeg i morges kl. 4.45 blev vækket af en temmelig gnaven solsort, var det knap så hyggeligt. Den skræppede op og skældte ud. Jeg kunne ikke finde grunden til dens galskab, men et eller andet var der tilsyneladende galt. Jeg vendte og drejede mig, men faldt åbenbart i søvn, for jeg blev vækket på samme vis igen ved syv-tiden.

Da jeg sad ved køkkenvinduet og spiste morgenmad fik jeg svaret: den er sur på skaden, som dykker ned her i haven og flyver langs med huset hen til solsortens enemærker (redepladsen og fodderbrædtet). Når den store sort/hvide fugl gør sin entré bliver hr. solsort gal i skralden og marcherer højlydt utilfreds rundt på carportens tag.

Jeg håber, at jeg kan sove min morgensøvn i morgen...

No comments: