Monday, May 07, 2007

Den lille have

Der er ikke meget have med til dukkehuset i Viborg. Men hvad man ikke har i m2 kan man forsøge at finde i højden. Nøjagtig som i IKEAs koncept for nogle år siden - Go Cubic. Sådan ser det også ud til at den tidligere ejer har tænkt, for nu hvor der efterhånden er blade på alle slags træer og diverse planter kravler op af jorden (også skvalderkål), så kommer der også diverse klatreplanter her på matriklen. Se bare her:






Og der er mere end det. I min iver efter at komme skvalderkål og andet ukrudt til livs var jeg lige ved at tage disse her med i svinget. Men nu hvor de begynder at blomstre er jeg glad for, at jeg besindede mig. Måske er det ukrudt, men smukke er de.


Og så er der jo det, man selv planter og sår. Det er ikke blevet til meget mere end disse tre krukker med "Ready-to-grow" krydderurter, som jeg fik af forældrene i indflyttergave. Hvis de bliver passet godt bliver de forhåbentlig til persille, purløg og basilikum inden alt for længe.

No comments: