Tuesday, July 14, 2009

Noget om at være (en elendig) husmor

I min vennekreds går jeg for at være den ultimative husmor, der bager og sylter og dækker pæne borde til jul og fødselsdage, pakker lækre picnickurve og vasker og stryger mit tøj nogenlunde pænt.

Men i søndags gik det galt - sådan rigtig galt. Og for første gang NOGENSINDE stod jeg med hvide t-shirts og toppe og små trusser, der var LYSERØDE. Jeg var kun mig selv, så der var ikke nogen at skyde skylden på. Den var udelukkende min. Og havde det så endda bare været fordi jeg havde overset en rød sok i vasketøjsbunken, men det var det ikke. Det var bare fordi den røde vask jeg havde vasket umiddelbart inden den hvide, havde efterladt en hulens masse overskudsfarve i vaskemaskinen.... Gode råd var dyre (og det er de stadig): jeg prøvede med klorin og en ekstar vask med blegemiddel. Det hele er blevet noget mindre lyserødt - det har vel nu nærmest bare et svagt rosa skær - men det er ikke sådan rigtig hvidt.

Så hvis nogen har et godt råd, så modtager jeg det gerne...

No comments: