Saturday, March 07, 2009

Boller i karry med et twist (eller to)

De der kender mig ved, at der inden i mig er gemt en total Hausfrau (der godt nok ofte overvurderer egne evner og energi, men alligevel...). Det går nok mest på det kulinariske og ikke så meget på alt det andet en Hausfrau også kan og gør. I dag giver det sig udslag i en større produktion af den velkendte og af mange elskede ret "Boller i karry".

Jeg kokkererer efter Nikolaj Kirks opskrift, hvor de traditionelle kødboller tilføres et "twist" i form af noget med noget citrongræs og kokosmælk (min lokale dagligvare-pusher var desværre ikke leveringsdygtig i citrongræs i dag...).

Ved serveringen vælger jeg så at tilføre endnu et utraditionelt twist, som efter lange og seje forhandlinger blev indført i min husholdning af eks'en - og altså har holdt ved længere end han gjorde;-) Dette twist består i at servere boller i karry med bananskiver og jordbærsyltetøj. Jeg har været meget skeptisk overfor dette påfund, men kunne nu ikke drømme om at indtage boller i karry uden dette lidt utraditionelle tilbehør.....

Lige nu står et pund rørt fars og hygger sig i køkkenet, så mon ikke der er basis for at få et par portioner i fryseren, når jeg har spist?

No comments: