Thursday, June 12, 2008

Rodet? Hvem? Mig?

Et ekstra værelse ville virkeligt være dejligt, når det er eksamenstid. Som jeg har det nu må stuebordet fungere som både arbejdsbord og spisebord - og sådan her ser da altså ud når der arbejdes.
Jeg er så småt kommet i gang med min opgave om de 7-10 åriges brug af det virtuelle mødested Habbo.dk. Der findes masser af undersøgelser om, hvad teenagerne laver når de mødes virtuelt og hvorfor de gør det. Men ingen har rigtigt undersøgt, hvad der få de mindre (tweens) til at bevæge sig ind på f.eks. Habbo.dk - et sted som faktisk slet ikke er lavet til dem. Det har jeg så sat mig for at undersøge - og det har jeg al for lidt tid til. I dag har jeg haft gang i baggrunden og teorierne (bl.a. placemaking), i morgen gælder det empiri-indsamling. Jeg skal til Herning og lave et interview med en ivrig 7 årig bruger. Det er jeg ret spændt på.
Indtil da fortsætter jeg med at rode ;-)

1 comment:

Fru Kahr said...

Uf, hvor det virker bekendt med rodet. Jeg har lige ryddet op i et par af bunkerne efter årets eksamener - nu mangler jeg så "bare" resten......