Thursday, June 26, 2008

Det smukkeste marked...

...og elevudstilling på Skals Håndarbejdsskole.


I fredags var Sara og jeg på udflugt til Skals. Hvert år afholdes der elevudstilling på håndarbejdsskolen, hvor man kan se, hvad de dygtige og kreative elever har fået ud af deres højskole-ophold. Og det er ikke småting.

Og dog - på dette billede ses nogle af alle de flotte raku-smykker, der var udstillet. jeg var helt fantastisk forelsket i disse ørestikker, ligesom jeg forøvrigt også var i meget af det andet.

Der var syet, strikket, filtet, vævet, lavet keramik, broderet, malet og alt mulig andet - og det hele med allerstørste perfektion.
Jeg ville ønske, at jeg havde noget af den tålmodighed, som disse unge piger uden tvivl må besidde, for at kunne sy selskabskjoler, brodere sengetøj, lave smykker og keramik - som faktisk ser ud af noget...
Heldigvis var der i år et kunsthåndværkermarked tilknyttet udstillinge, så det man ikke selv kan lave kunne købes. Det blev til et dejligt krus med blå 15-dages kyllinger i størrelsesforholdet 1:10 og en broche med aftryk af et stankelben.
Da dagen var vd at være slut fik Sara og jeg vendt verdenssituationen over pølsehorn, mazariner og kaffe og the i udstillingesn cafe.

No comments: