Tuesday, August 19, 2008

Bøger jeg har læst #1

Jeg læste den første Harry Potter bog, da jeg gik på Biblioteksskolen, og siden har jeg fået læst fire af de i alt syv bøger om den unge troldmands eventyr. Da den sidste bog udkom, ville jeg egentlig gerne med på Potter-bølgen igen, men syntes at de første bøger lå lidt langt væk i hukommelsen, så det krævede en genlæsning.

Den genlæsning havde jeg sat mig for skulle foregå i denne sommerferie og jeg har netop lagt 2'eren: Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer fra mig. Når det nu var genlæsninger, valgte jeg at læse dem på engelsk - og det er heldigvis gået meget godt (det skulle det jo også helst når 12-årige læser dem på engelsk).

Bøgerne er, som jeg huskede, spændende og godt skrevet - med en cliffhanger i slutningen af hvert kapitel, så man lige må have bare et til.... Jeg glæder mig allerede til Harry Potter og fangen fra Azkaban.

3 comments:

Lisbeth said...

Hej Sussi
Jeg vil også lige bekende, at jeg med stor interesse følger med på din blog :)
Lyder til, at Skanderborg var en kæmpe succes - hotelløsningen lyder tiltalende, men går der så ikke noget af "festivalstemningen"? Men jeg kunne nu også overtales til en sådan logiform.
Mht. Potter-bøgerne er jeg indtil videre nået til bog nr. 3. Jeg så nr. 4 på film og kom derfor aldrig igang med selve bogen - måske jeg skylder lille Harry en chance mere - men hvis det er nødvendigt at starte forfra, bliver det nok ikke lige foreløbigt. Måske som højtlæsning for Mads - men det vil vel også tage halvdelen af hans ungdom :)
Ha' det godt.
Vi ses...

Louise said...

Dejligt at se at Potter-bølgen breder sig i læseklubben :-)
Jeg er altid med på en lille diskussion især når I når de sidste bøger i serien.

Sussi said...

Jamen Potter-bølgen breder sig for alvor: "Fangen fra Azkaban..." blev hentet på biblioteket samme aften, men jeg er ikke gået i gang endnu - velvidende, at jeg så igen ville være tabt for omverdenen - og jeg skylder måske at være en lille smule tilstedeværende ;-)

Og Lisbeth: den festivalløsning jeg er lun på til næste år indebærer også at man skal ligge i telt. Man betaler bare lidt ektra for, at nogle frivillige har slået et farvestrålende telt op når man ankommer. På den måde er man sikret en god teltplads uden at skulle slå telt op midt om natten. Så der er masser af festivalstemning - og jeg vil blive beæret over dit selskab.