Wednesday, March 26, 2008

Påske

Nå, ja: påsken er jo slut nu. Men der har overhovedet ikke været tid til at skrive, for familien Jensen holdt Matador-maraton. 24 afsnit på 5 dage! jeg kunne faktisk ikke helt huske det hele, så det var godt at få det genopfrisket (omend jeg er sikker på at man i dag ville kunne fortælle historien om Korsbæk på 12 afsnit eller mindre).

At sidde foran fjernsynet til dansk-sproget, langsomt TV-drama gav tid og mulighed for masser af håndarbejde. Faktisk er jeg begyndt at løbe tør for garn, men jeg har masser af ideer, så der må nok snart "provianteres".




Påsken gav også mulighed for masser af god, langsom mad. Bl.a. en rigtig god majs-kylling med hjemmelavet agurkesalat og rabarberkompot af nye rabarber fra haven. Og ingen påske uden lam....




Matador var heller ikke det eneste kultur, der blev plads til. Jeg havde besøg af Marie og skærtorsdag tilbragte vi et par timer på Fyns Kunstmuseum. Det er en oplevelse at gå på kunstmuseum med Marie, fordi hun ved SÅ MEGET. Både om kunstnere, stilarter, perioder og de historiske og religiøse motiver. Det er skønt at kende en som hende!


No comments: