Tuesday, November 27, 2007

Håndarbejde


Min mor sørger for at jeg er forsynet med garn, så pindene gløder her på matriklen. Trøjen, som jeg tidligere har vist billeder af inden den blev færdig, er nu helt færdig. Jeg synes bare den har fået en lidt mærkelig form og "pufærmer". Jeg må lade moren kigge på den i weekenden... Jeg har garn til en mere, men går ikke lige i gang, før vi har fået set på den første.

Der bliver desuden strikket strømper og futter. Futterne er i en ren uld og skal efterfølgende filtes i vaskemaskinen. De er rigtig fine (billede følger senere).

I dag var jeg inde omkring Tante Grøn. Mest for at købe en "årsnisse" fra Maileg, men de havde den desværre ikke... :-(
Jeg kom dog rundt i forretningen og blev inspireret. Så bl.a. nogle fine strikkekits. Navnet var ret specielt, så jeg memorerede det for at kunne se mere på nettet når jeg kom hjem. Min korttidshukommelse må være ret dårlig, for ikke om jeg kunne komme i tanker om hverken navnet på produktet eller firmaet. Min søgen har dog bragt mig rundt til flere forskellige net-garn-forretninger og håndarbejdsblogs. Og hos Duddelutte fandt jeg endelig navnet: Geilsk. Det er især modellen "Ærmeling" jeg faldt for. Tjek det selv ud på Bente Geild hjemmeside....

No comments: