Tuesday, November 06, 2007

Blomster ude og inde

Vi skriver den 6. november i dag - og se lige de flittige roser i haven her hvor jeg bor. De har blomstret lystigt siden jeg flyttede tillige med nogle af stauderne. Gad vide hvor længe de holder ud???


Men det er ikke nok for mig, nu hvor efteråret lægger sin mørke dyne hen over landet, så jeg var lige ude at "proviantere" lidt i dag. Jeg har en fin blomsterbutik få hundrede meter fra hvor jeg bor, så den frekventerer jeg ofte.

Idag MÅTTE jeg have hyacinter. De signalerer vinter og jul for mig. Og jeg elsker deres duft. Bedst kan jeg lide de blå - og faktisk kan jeg bedst lide dem mens de står i knop som disse:

Og så har de altid fine bundtvarer til 30 kroner. I dag blev det til disse Kahla-agtige blomster, som jeg synes skal stå "solitert" og derfor kan fylde mange steder i lejligheden, selvom der kun er otte i et bundt.
Nu pynter de og lyser op sammen med masser af stearinlys. Her dufter dejligt at kylling og rodfrugter og i aften skal jeg hygge mig en tematirsdag om design.

No comments: