Thursday, October 19, 2006

Efterårsferie

Mini-ferie! Vi holder fri i morgen! For mit vedkommende er det også tiltrængt, for jeg var på arbejde søndag-lørdag i sidste uge. To af dagene endda langt ud over de sædvanelige 8 timer. Lørdag kørte vi direkte til Frederikshavn, hvor vi fejrede Trines 19-års fødselsdag. Vi var først hjemme igen søndag aften - jeg med en enorm omgang migræne... Mandag morgen: efterårsferien var startet. Og der har været masser af unger på biblioteket!!! Vi har ladet dem spille Eye-toy her i ferien (altså PlayStation, hvor man bruger sin krop i stedet for et joystick...) - det har selvfølgelig givet en del uro, det vidste vi - men det har også skabt grobund for skænderier og snyd med tider, så vi har i høj grad måttet være dem, der holdt orden og dæmpede gemytterne. Langt det meste af tiden ahr det nu været hyggeligt, og det er altså enormt morsomt at se børn og voksne spille volley eller bowle ud i den blå luft...
Nå, men hvorom alting er, så glæder jeg mig nu til at holde fri i tre dage!
Jeg har netop forberedt morgenbollerne til i morgen, så dejen lige nu står i køleskabet og langtidshæver. Det er efterhånden 14 dage siden jeg har bagt sidst, så vi er ved at være godt trætte af købebrød.
I morgen står den vist mest på indendørs sysler, men senere på weekenden skulle der gerne blive vejr til at komme lidt ud! Lad os håbe at vejrguderne er med os!

No comments: