Tuesday, February 03, 2009

Min gode samvittighed og Børnefonden

Sidste forår bestemte jeg, at når jeg fik et studiejob, ville jeg have er sponsorbarn hos Børnefonden. I maj startede jeg som bekendt på jobbet på Svendborg Museum og så var der ikke langt fra tanke til handling.

Der gik ikke lang tid inden der kom brev fra Børnefonden med oplysninger om og et billede af Joseph fra Togo. Sune og jeg har siden læst om Togo, snakket en del om Joseph og hans familie og i efteråret var vi også på shoppetur for at købe små gaver til Joseph og hans søskende - de er bare aldrig blevet sendt.

Trods det, så landede der et lille brev i min entré i dag. Et lille brev med en tegning af et får og teksten: "MERRY CHRISTMAS AND HAPPY NEW YEAR". Det var simpelthen et julekort fra Joseph.... Og jeg må indrømme, at jeg var glad for at være alene, for mine øjne blev blanke og jeg fik den sorteste samvittighed. For på en hylde ligger mine gode intentioner: farvekridt og balloner og venter bare på at blive sendt til Togo her fra velfærdsland - og så bliver det altså Joseph, der skaber den første kontakt.

NU vil jeg pakke en lille pakke og skrive et brev til Joseph!

No comments: