Wednesday, January 28, 2009

Eksamenstid

Januar er eksamenstid - det hele skal være afsluttet inden et nyt semester kan tage sin begyndelse. Lige nu arbejder jeg på min sidste eksamensopgave inden specialet - og der er ikke langt igen: senest på fredag kl. 12.00 skal opgaven afleveres i tre eksemplarer på Kulturstudiers sekretariat.

Jeg har barrikaderet mig i cigaræsken. Lavet mig en god arbejdsplads tæt op ad radiatoren. Her sidder jeg så ved computeren og veksler mellem at skrive lidt og læse lidt. Opgaven skal være 20-25 sider og jeg er lige nu igang med min 18. side, så det går vist helt godt.
Inden for rækkevidde har jeg: opslagsbøgerne, som jævnligt konsulteres, papir, hvorpå der både skrives noter og pludselige indfald til indkøbssedlen, varm kaffe, lommetørklæder (lidt forkølet er man vel altid), håndcreme og lidt godt til ganen, som stadig i denne søde efter-jule-tid består af tørrede abrikoser og riskiks. Ud af computerens ret dårlige højtalere strømmer med jævne mellemrum lidt DR klassisk, som passer så fortrinligt til opgave-skrivning, fordi det elimenerer stilheden uden dog at være opmærsomhedskrævende.

Indimellem smutter min opmærksomhed dog andre steder hen og jeg holder mig grundigt opdateret på Facebook og blogs rundt om i cyberspace samtidig med at jeg på magisk vis er ved at nå bunden af vasketøjskurven.

Sådan er der inde i min cigaræske lige nu.

No comments: