Sunday, February 10, 2008

Nørd!

Nogen vil mene jeg er lidt af en nørd, men jeg har længe været facineret af vejret og meteorologi (staves det mon sådan?). Jeg var så heldig at få bogen "Det danske vejr" af farfar i fødselsdagsgave. Det er en ordentlig moppedreng, så indtil videre har jeg mest fået bladret og kigget billeder.

Og så var jeg så heldig at opdage at Jesper Theilgaard gæstede Odense i torsdags. Der var musikalsk foredrag om vejret i ord, musik og billeder på Fyns Kunstmuseum. Jesper Theilgaard viste billeder - mest Guldaldermalerier - med vejr- og årstidsmotiver, krydrede med anekdoter om meteorologi og digtning og Trio Cosmos bandt det hele sammen med et fantastisk musikalsk lydbillede, hvor vi også kom omkring de fire årstider og vejrets særpræg.


Heldigvis ville Jesper også signere min bog ;-)

No comments: