Friday, December 08, 2006

Advent

I år har vi tilladt os at lave lidt om på traditionerne, så første søndag i advent i år afholdes anden lørdag i december. I aften er Claus til julefrokost, så jeg har haft travlt med forberedelserne siden jeg kom hjem:

Først skulle jeg have lavet en 5-dobbelt portion Mulligatawny, så der også er noget mættende og nærende mad til gæsterne i morgen. Vi bliver ca. 25, så der skal jo noget til... Jeg græd godt nok lidt, da jeg hakkede 10 løg. Det er heldigt vi har fået en stor gryde af mor og far i adventsgave - for det var nødvendigt til denne portion.
Inden det blev mørkt nåede jeg ud og fik pyntet lidt med gran, pigeonæbler og lanterner udenfor.
Indenfor igen var det tid til opvask (tja, opvaskeren har vajgt at strejke - LIGE NU), oprydning og lidt rengøring.
Da det var gjort skulle jeg igang med juledugene, som jeg købte stof til på Mariannes Julebazar:

Jeg skulle have lavet 6 kvadratiske duge - og løb selvfølgelig tør for råd tråd midt i det hele. Så nu er de altså ikke zig-zagget!
Endelig blev det tid til lidt af det sjove:

Der er nu en del kedeligt tilbage: vasketøj bl.a. Men jeg kan vist også ligeså godt blive oppe til Claus skal hentes.

No comments: