Friday, December 01, 2006

1.december

Meget mod min sædvane har julen ikke holdt sit indtog i vores hjem endnu. Hvis ikke det var fordi mor har lavet et kalenderlys ville der ingen tegn på jul være. Jeg håber der kommer lidt gang i det her i weekenden...
Ugen har været hård, og når jeg kigger i opvaksemaskinen kan jeg se, at der er morgenmadstallerkner fra hver dag i ugen, men ingen aftensmadstallerkner. Der har været møder, aftenvagter, Sunes fødselsdag og madklub - og nu går julefrokosterne i gang, så vi kommer ikke til at spise sammen før på søndag...

Sidste søndag havde vi dog en hyggelig dag, hvor vi var i Tyskland for at købe ind til 1. søndag i advent. På vej derned kørte vi indenom Tønder, hvor der var jule-søndags-åbent. Der handlede vi en lille hyggelig kaffe/specialitetsbutik: Chr. den X. Julemanden havde åbenbart lige været forbi

På hjemvejen MÅTTE jeg bare besøge Café Englen i Tønder. Den var superhyggelig, lys og stemningsfyldt - og kan absolut anbefales!

I morgen er der tid til julefrokost på biblioteket, men her i weekenden skulle jeg også gerne få bagt de sidste æbleskiver, nogle småkager og komme i gang med julepyntningen.
I næste uge skulle det gerne lykkes at få en af de "grimme" Maileg nisser i hus - de fleste forretninger fører desværre kun stofudgaven og det er jo ikke den jeg går efter. På www.maileg.com er der billeder - og jag fandt ud af at firmaet har til huse lige syd for Herning...

Jeg håber julestemningen indfinder sig!

No comments: