Saturday, May 26, 2012

Sommer i haven

Så er vores yndlingsplet i HF Vasen endelig indtaget med maner. Vi har selvfølgelig tilbragt mange timer i løbet af det tidlige forår derude, men natten til i dag blev første gang vi sov der.

Mange timer i løbet af vinteren er gået med at gennempløje Den Blå Avis efter sovesofaer - altså en helt bestemt sovesofa. Men den har været svært at få fat i. Derfor endte vi med at bide i det sure æble og købe den fra ny i IKEA.

I påsken fik vi samlet sofaen - og siden har vi ventet på, at vejret skulle arte sig, så vi endelig kunne tilbringe en nat i vores lille slot. Og det blev så i nat.

Det var en skøn fornemmelse at tilbringe aftenen på terrassen med grillet kylling og  kølig rose, for til sidst at lægge sig til at sove til lyden af fuglestemmer.
(Helt så hyggeligt var det ikke at skulle op og tisse - rode efter tøj og sko og begive sig ud på det dugvåde græs - men det gik).

Og til morgen blev vi igen vækket af fuglestemmer... Skønt.

 
 Jeg havde været bekymret for graden af blomstring i haven - og hånden på hjertet, så har jeg ikke selv fået gjort meget for at opgradere. Men det er nu heller ikke så ringe endda, som billederne her også antyder. Der er masser af blomster i alle mulige kulører - og jeg nyder det!

Jeg nyder at kigge på dem i haven og hver dag opdage nye små vidundere - og jeg nyder at kunne plukke skønne og spraglede buketter med hjem i Danmarksgade.

Forhåbentlig byder sommeren på endnu flere dejlige aftener i kolonihaven - og mange flere blomster.


No comments: