Tuesday, August 18, 2009

Blomster i Odense

Blomsterfestivalen i Odense er en årligt tilbagevendende begivenhed. Jeg har aldrig før bevæget mig ind til byen for at se på herlighederne, men i år var jeg på arbejde, så jeg blev nærmest nødt til lige at slå et smut forbi Flakhaven. Der var der bygget høje stilladser, der for mig at se var tilfældigt overstrøet med diverse blomster.

Nede hos "mig selv" i Lotzes Have ved HC Andersens Hus var der selvfølgelig også blomster - og selvfølgelig var temaet netop eventyrdigterens figurer. Således fandtes i søen en svane (og lur mig om den ikke en gang har været en grim ælling) og også den lille Tommelise med følge af en blomstrende sommerfugl. På landjorden havde vores allesammens anti-helt Klods Hans taget plads.
Det var mere specielt end egentlig kønt og jeg mener faktisk at blomsterne kunne have været brugt bedre. Men når det nu endelig skal være, så ved jeg at blomsterne også bagefter bliver "genbrugt". Når festivalen er slut sælges de nemlig til overkommelige og helt rimelige priser og overskudet går til Lion's sociale arbejde.


Til slut lige endnu et billede af Tommelise - med min arbejdsplads i baggrunden.

1 comment:

Anonymous said...

hvorfor ikke:)