Monday, June 15, 2009

Mere om pølser

Uh, maven rumler efter en dag, der startede med sygdomsafløsning på museet og derefter 2 timers speciale-skrivning i haven.

Heldigvis kan jeg om få minutter se frem til aftensmad: hjemmelavede hotdogs. Dagen i dag er nemlig National Hotdog-dag. Dagen fejres først og fremmest på Axeltorv i København, hvor initiativtageren til daglig har sin pølsevogn stående. Danmarks største leverandører af pølser vil være repræsenterede og der vil være hotdogs, cocio og øl til en flad 10'er - og hele overskuddet går til Familier med kræftramte børn.

Men dagen fejres altså også her i Odense, hvor jeg ser det som en kærkommen lejlighed til at spise pølser....

2 comments:

Birgitte said...

Eeeej det skulle du have fortalt i går, så var jeg gået et smut ned forbi Axeltorv! Af alle mennesker burde jeg fejre den nationale hotdog-dag. Jeg fik immervæk hotdogs to gange om ugen, da jeg boede i Aalborg! Hertil aften stod den på hjemmelavet tomatsuppe krydret med bacon :-)

Sussi said...

Uh, Birgitte - du og jeg burde besøge en pølsevogn sammen en dag. Det kan kun blive festligt!