Tuesday, July 25, 2006

Ikke så meget min egen have

Jeg har netop tilbragt to nætter i tipi i mine forældres have. Den er et flot syn, som beundres af mange når de kører forbi (eller også undrer de sig bare...?). Billede nr. 2 er det man ser, når man slår øjnene op om morgenen - et virvar af stænger, som dog står efter et sindrigt system. Se mere om tipien på deres weblog: tipi-i-haven.blogspot.com


Hjemme hos mine forældre var der andet end tipien, der kunne får os til at føle os en lille smule som "ur-mennesker": der blev høste flittigt af deres frugt og grønt: masser af moreller endte direkte i maven, bær blev plukket til kage og til syltning (bl.a. ribs, som er den allerførste juleforberedelse - de skal bruges til ribs/hindbærsyltetøj til æbleskiverne), mor syltede agurker, der blev lavet pesto af basilikum fra drivhuset og vi tilberdte faktiske et helt aftenmåltid med hjemmeavlede ting. Skønt- Jeg glæder mig til vi får det sådan...


Og så filtede vi: det blev til en hel del raslebolde, som alle børn i vores omgangskreds fra nu af vil stifte bekendtskab med... Jeg fik for alvor lyst til at komme i gang med filtningen igen - og nu er der måske også tid til det!

No comments: