Thursday, July 20, 2006

Dette er udsigten fra mit ferietilholdssted!

  1. Er det så ikke forståeligt, at jeg ikke får opdateret bloggen????
    Det er helt perfekt, at sommeren har valgt at vise sit kønneste ansigt frem lige når vi har ferie - 25-30 grader, skyfrit og let vind over Ringkøbing. Det er næsten for godt til at være sandt.... Jeg tilbringer rigtig mange timer på græsplænen med gode bøger og så går jeg indimellem lidt ind for at blive kølet ned - og følge med i Touren, som jo endte i national triumf i går med Kyllingen først over målstregen!

    Arbejdet i haven ligger altså lidt stille for tiden - tilgengæld har vi opnået den personlige tilfredsstillelse, at vi er færdige indendøre - fajtisk blev vi færdige på årsdagen for vores overtagelse af huset. Men det har også krævet en del arbejde her til sidst.
    Men afgrøderne i haven står dog lige så stille og udvikler sig. F.eks. havde jeg den glæde, at jeg i går kunne servere kylling med nyopgravede kartofler og hjemmedyrket salat for min farfar... Det er da ret godt gået! Og så er jeg i den heldige situation, at jeg hver dag kan gå ud og spise to-fire jordbær.

    Er der mon nogen, der kan huske den sørgelige historie med ærteblomsterne, der var forspiret inde og som døde af varme den dag de blev stillet ud i mistbænken? Heldigvis havde jeg smidt de overskydende frø fra mig i et bed og se lige her:
    En lille lokal triumf...!

No comments: