Tuesday, October 19, 2010

Mandolinjernsmassakre

Jeg er vild med brødrene Price (mest Adam -tror jeg nok). Altså nu er jeg jo pr. definition med stort set alle madprogrammer og kogebøger, men brødrene Price og deres Spise med Price-program er klart blandt favoritterne. Maden er ikke altid noget jeg har lyst til at lave, men programmerne er altid underholdende.

Det var i et af deres programmer jeg første gang så mandolinjernet - og siden har det været på ønskelisten.

Fra Politiken.dk

Og så, for et par uger siden, havde ham den dejlige lige pludselig købt sådan et. Det har stået ovenpå et køkkenskab lige siden, men i dag skulle det være - mandolinjernet skulle indvies, så jeg kan få lækker rødbedesalat med i madpakken i morgen.

Salaten er lavet med rødbede, syrlige æbler, honning, balsamico og yoghurt.

Men det krævede en ordentlig omgang rengøring af køkkenet bagefter.... Jeg ved ikke om øvelse gør mester, om det var rødbederne, der var noget galt med eller hvad - men mit køkken lignede en veritabel grønsagsmassakre bagefter.

Jeg glæder mig til at prøve igen:-)

2 comments:

Louise said...

Øvelse gør mester! Jeg har prøvet med kartoffel, agurk og gulerødder og hver gang bliver der lidt mindre at gøre rent.

Rødbede tør jeg slet ikke kaste mig ud i. Jeg kan kun forestille mig hvad det gør ved et køkken :-)

Sussi said...

Jeg tror også jeg vil prøve med lidt mindre "svinende" grønsager næste gang....