Monday, April 14, 2008

Strikkelise


Strikkepindene gløder i hænderne på mig. Når jeg om aftenen smækker benene op og hygger mig med serier, dokumentar, film og nyheder er det næsten altid med et strikketøj i hænderne.


På det sidste er det mest blevet til lidt strømper og andre småting, for det har været smår med garn. Heldigvis lokkede jeg i weekenden min sponsor (mor) med på garnindkøbstur. Og nu er en herlig, farverig forårstrøje på pindene. Det er tynde pinde og der er farveskift på hveranden pind, så det går ikke vildt hurtigt. Men det gør ikke noget... Så strækker glæden ved processen så meget længere!
I weekenden fik jeg desuden monteret denne søde isblå babytrøje (der er allerede fundet en lille aftager til trøjen). Garnet er købt hos Henrichsens Uldspinderi i Skive. Det er et herligt sted, hvor duften af lanolin står imod en når man åbner døren til spinderiet. Op af en stejl hønsestige ligger den lille butik, der har uld i alle afskygninger... Helt sikkert et besøg værd!




No comments: