Saturday, November 18, 2006

Store bagedag


Så kom jeg også i gang med at bage æbleskivver. Hvis man tjekker mine forældres blog (tipi-i-haven.blogspot.com), så vil man se, at min mor allerede har bagt flere hundrede æbleskiver til 1. søndag i advent.

Selv er jeg ikke nået helt så langt, men på min fridag i går fik jeg bagt ca. 60.
Og i dag blev det til lige så mange + en ret stor portion pebernødder, trods noget der mindede om feberture.

Jeg holder hjemmeweekend, fordi jeg skal passe weekendvagterne på biblioteket. Imens er Claus til farmors fødselsdag i Frederikshavn.
Det var en fin vagt i dag. Der var godt besøgt og jeg fik snakket med rigtig mange lånere. Samtidig gik der noget tid med at hjælpe Anja med at sortere materialer, for op mod jul bliver der afleveret langt mere end der bliver lånt, så det kan være svært for bogopsætterne at følge med.
Anja og jeg danner team igen i morgen - så håber jeg at jeg har det lidt bedre end i dag. Jeg har netop snuppet Claus' og min favoritkur mod forkølelse: the med rom og honning + et par panodiler. Så tror jeg nok, at jeg skal få en god nats søvn... Og være klar til at bestyre børnebiblioteket i morgen!

No comments: